صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 بازدید ازایستگاههای هواشناسی جنوب استان

 در جریان بازدید ایستگاه های هواشناسی پیرانشهر، نقده و اشنویه واقع در جنوب استان، ایستگاهها و ادوات و تجهیزات مورد بازدید قرار گرفت و چالشها و مشکلات موجود بیان گردید. به گزارش روابط عمومی هواشناسی آذربایجانغربی در پی بازرسی های منطقه ای سرپرست اداره کل و هیئت همراه، ایستگاهها از لحاظ تعمیر، تعویض و تجهیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.
اسماعیل سیمائی "سرپرست اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی"در این رابطه اظهار داشت: این اقدامات بیشتر در ایستگاههای سینوپتیک هواشناسی انجام پذیرفت، البته محوریت فعالیتها گسترده بوده و بر حسب اولویتها، کلیه ایستگاهها بخصوص ایستگاههای اقلیم شناسی و بارانسنجی که در مناطق صعب العبور و گاها صفر مرزی قرار گرفته اند نیز تا پایان سال مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت. "سرپرست اداره کل هواشناسی استان آذربایجانغربی" با بیان اینکه اطلاعات هواشناسی به تصمیم گیری و تصمیم سازی های بهتر و موثرتر در افزایش سود یا کاهش خسارت های ناشی از شرایط جوی کمک می کند تصریح نمود؛ این اطلاعات برای عموم مردم در تنظیم زندگی خود و دولتمردان در مدیریت کلان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است و هواشناسی استان نیز به عنوان عضوی از خانواده بزرگ هواشناسی می کوشد با جمع آوری اطلاعات هواشناسی و پارامتر های جوی در ایستگاه های مختلف که بیانگر اقلیم منطقه و بخشی از هویت هر منطقه می باشد جلوی بسياري از بلاياي غير مترقبه نظير سيل و طوفان ، آلودگي شديد هوا و سرمازدگي ، احتراق جنگلها و … به كمك اطلاعات و آمار هواشناسي و نيز پيش بيني به موقع این پديده هاي مخرب جوي بگیرد و خسارات مادي و جاني را به حداقل برساند از این رو با این بازدید ها و کالیبراسیون های دوره ای و رفع چالشها و تقویت نقاط قوت، گامی در جهت صحت و کیفیت و بهنگام بودن این اطلاعات برداریم.
گفتنی است در حاشیه این بازدیدها بمنظور تعامل فی مابین، دیداری با فرمانداری ، شهرداری و رئیس شورای شهر پیرانشهر نیز بعمل آمد.
 

 

                                                                                                          

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.