صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

بهره برداری از طرحهای هواشناسی آذربایجانغربی با حضور استاندار همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و با حضور استاندار آذربایجانغربی، طرحهای هواشناسی این استان، با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان غربی، همزمان با گرامی داشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، بهره برداری از طرحهای هواشناسی با حضور استاندار و سایر مسئولین، در نقاط مختلف آغاز شد.
محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجانغربی در آئین بهره برداری از این ایستگاه ها و سامانه های هواشناسی گفت: امروز بدون پیش بینی های هواشناسی اجرای برنامه های دیگر در کشور غیر ممکن است و تکنولوژی موجب شده تا همه دستگاه ها به نوعی به هم مرتبط شوند. وی همچنین با تاکید بر بهره گیری بیشتر از امکانات و ایستگاه های پیش بینی هوا، بیان کرد: بدون پیش بینی های هواشناسی برنامه های کشاورزی نمی تواند محقق شود و حمل و نقل و همه سازمان ها به نحوی با این این بخش پیوند مستقیم دارد.
استاندار آذربابجان غربی ابزار امیدواری کرد که با استفاده از توسعه تکنولوژی های جدید در حوزه هواشناسی قبل از وقوع بحران بویژه در بارش های شدید برف و باران، تدابیر لازم جهت مدیریت بحران صورت گیرد.
در ادامه ابراهیم میرزایی معاون فنی و شبکه ایستگاه های سازمان هواشناسی کشور در خصوص اهداف اجرایی این طرح ها گفت: راه اندازی این ایستگاه ها و سامانه ها در راستای تحقق سه مقوله سنجش و تولید داده های دقیق تر، پردازش و تولید محصولات مناسب و همچنین اطلاع رسانی و افزایش ضریب نفوذ داده های هواشناسی در بین کاربران کشور بوده که در این راستا سازمان هواشناسی برنامه ریزهای گسترده ای انجام داده است.
نادر قاضی پور یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز از زحمات هواشناسی تقدیر نمود.
در مراسم بهره برداری از پروژه های هواشناسی، صادق ضیائیان مدیر کل هواشناسی استان آذربایجان غربی؛ با معرفی پروژه های افتتاحی هواشناسی در سطح استان در ایام دهه فجر اذعان داشت: "پیش از این؛ 18 ایستگاه داشتیم که بوسیله نیروی انسانی اطلاعات را بطور مداوم جمع آوری و ارسال می نمود اما هم اکنون 14 ایستگاه تمام خودکار داریم که بدون نیروی انسانی هر ده دقیقه اطلاعات را ارسال می نمایند".
مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی در پایان اذعان داشت: هدف راه اندازی و نصب این ایستگاهها تاثیر بهینه در پایش داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی و افزایش کمی و کیفی داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی و کمک به بهبود پیش‌بینی بوده و با افزایش تعداد ایستگاههای برخط آنلاین در سطح استان، کمک شایانی در راستای توسعه هواشناسی کاربردی در حوزه های مختلف به ویژه در بخش مدیریت آب و خشکسالی و در نهایت احیای دریاچه ارومیه خواهیم داشت.
گفتنی است که مجموع اعتبار پروژه های افتتاحی هواشناسی در ایام مبارک دهه فجر، بطور تقریب30میلیارد ریال بوده که به تفکیک شامل طرحهای زیر است:
- سامانه دریافت تصاویر ماهواره هواشناسی با هدف بهبود پیش‌بینی‌های استانی و دسترسی سریع و بدون وقفه به تصاویر ماهواره‌ای.
- سامانه مانیتورینگ پیش بینی با هدف بهبود پیش‌بینی‌های استانی و دسترسی سریع و بدون وقفه همکاران پیش‌بینی به تصاویر و نقشه‌های ماهواره‌ای.
- سامانه پایش و سنجش از راه دور پارامترهای هواشناختی دریاچه ارومیه فاز یک سامانه نیاز آبی با هدف مدیریت مصرف آب کشاورزی و بهبود توصیه‌های هواشناسی کشاورزی.
- ایستگاه خودکار هواشناسی شهری در داخل شهر ارومیه با با هدف پایش داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی و افزایش کمی و کیفی داده‌ها و کمک به بهبود پیش‌بینی و اندازه‌گیری پارامترهای آلودگی هوا و سنجش آلاینده‌ها.
- ایستگاه خودکار هواشناسی دریایی پل میانگذر ارومیه با هدف پایش داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی و افزایش کمی و کیفی داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی و کمک به بهبود پیش‌بینی و اندازه‌گیری پارامترهای مربوط به دریاچه ارومیه.
- ایستگاه خودکار هواشناسی مجتمع گردشگری باری .
- ایستگاه خودکار هواشناسی شهرستان بوکان.
- ایستگاه خودکار هواشناسی شهرستان نقده .
- ایستگاه خودکار هواشناسی شهرستان میاندوآب .
- ایستگاه خودکار هواشناسی دانشگاه نازلو .
- ایستگاه بارانسنجی تمام اتوماتیک بخش سرو .
- ایستگاه بارانسنجی تمام اتوماتیک تخت سلیمان تکاب.
- ایستگاه بارانسنجی تمام اتوماتیک میرآباد شهرستان نقده .
- ایستگاه بارانسنجی تمام اتوماتیک محمدیار شهرستان نقده .
- ایستگاه بارانسنجی تمام اتوماتیک بخش سیلوانای ارومیه .
- ایستگاه بارانسنجی تمام اتوماتیک بخش مرگور .
- ایستگاه بارانسنجی تمام اتوماتیک خوشاکو ارومیه .
 

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.