صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

گزارش صدا و سیمای مرکز آذربایجانغربی از وضعیت جوی استان در گفت‌وگو با مدیرکل هواشناسی/کاهش بی سابقه بارندگی در آذربایجانغربی طی ۲۰ سال گذشته


مدیرکل هواشناسی آذربایجانغربی در گفت‌وگو با صدا و سیما از کاهش ۴۱ درصدی بارندگی ها در حوزه دریاچه ارومیه و افزایش میانگبن دمای استان خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی، صدا و سیمای مرکز این استان با تهیه گزارشی تلویزیونی از وضعیت جوی، در گفت‌وگو با مدیرکل و کارشناس هواشناسی، ضمن اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی ها طی سال زراعی جاری و افزایش درجه حرارت، کاهش نزولات آسمانی را طی ۲۰ سال گذشته در آذربایجانغربی بی سابقه و زمستان را با رنگ و بوی بهاری توصیف کرد.
صادق ضیائیان " مدیرکل هواشناسی آذربایجانغربی " در این گزارش تلویزیونی، درصد کاهش بارشها از ابتدای مهر تاکنون را در حوزه دریاچه ارومیه ۴۱، در مرکز استان ۵۲ و در سطح آذربایجانغربی ۳۵ درصد اعلام کرد. وی همچنین با اشاره به آمارهای دما در سطح استان، افزایش درجه حرارت را از ابتدای فصل پاییز به طور متوسط ۲/۳ درجه سلسیوس دانست.
آزاد توحیدی " سرپرست اداره تحقیقات هواشناسی آذربایجانغربی " نیز در این گزارش ضمن اذعان به کاهش بارشها و افزایش دما در سطح استان، دلیل این تغییرات و ناهنجاری ها را پدیده "لانینو" عنوان کرد و اظهار داشت: "با بررسی آماری و از لحاظ دورپیوندی، منطقه ما تحت تاثیر لانینوی متوسط قرار دارد که باعث کاهش بارندگی خواهدشد و همچنین با کاهش ابرناکی و افزایش تابش خورشیدی، شاهد افزایش دما در سطح منطقه خواهیم بود".
همچنین در این گزارش تلویزیونی، "معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجانغربی" روند خشکیدن دریاچه ارومیه را یکی از علل کاهش بارندگی ها در منطقه دانسته است.

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.