صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 برگزاری اولین جلسه توسعه هواشناسی کاربردی بخش کشاورزی در شهرستان ماکو

اولین جلسه توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی، با حضور جمع کثیری از کشاورزان، دامداران پیشرو و دهیاران ماکو برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی، براساس هماهنگی های اداره هواشناسی ماکو با فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی، اولین جلسه تهک کشاورزی در این شهرستان با حضور معاون فرماندار، کارشناسان سامانه تهک کشاورزی استان، دهیاران و جمع زیادی از کشاورزان ماکو، در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزارگردید.
در ابتدای این جلسه، خانم قربانی معاون فرمانداری شهرستان ماکو ضمن استقبال و خوش آمدگویی از مدعوین، سخنانی درخصوص اهمیت و جایگاه هواشناسی و با نگرش خاص بر تاثیر آن بر کشاورزی ایراد نمود.سپس رئیس اداره هواشناسی شهرستان ماکو ضمن معرفی اقلیم کشاورزی این منطقه و مقایسه آماری بارندگی و دما و سایر پارمترهای جوی با سال گذشته و نرمال و ارائه نقشه های خشکسالی و پیش بینی فصلی دما و بارش بر لزوم این تشکیل این جلسه و آشنایی کاربران نهایی در بخش کشاورزی تاکید کرد.
در ادامه تورج جدیدی دبیر تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) استان درخصوص کاربرد داده های هواشناسی و استفاده آن به صورت تخصصی در بخش کشاورزی به منظور کاهش خسارات پدیده های زیانبار جوی و نیز تاثیر این پارامترها بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی مطالبی ارائه داد.همچنین، سلیمانی از کارشناسان گروه تهک کشاورزی استان ضمن معرفی سامانه تهک کشاورزی و مقایسات میانگین دما و بارندگی استان تصمیم سازی فعالیت های عموم جامعه به خصوص کشاورزان با هماهنگی هواشناسی را حائز اهمیت دانست.
در این جلسه سئوالات مطرح شده کاربران و کارشناسان از طرف کارگروه هواشناسی کشاورزی در حد حوصله جلسه پاسخ داده شد.

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.