صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

با وجود بارشهای مناسب سامانه بارشی اخیر، آذربایجان غربی همچنان با کمبود بارندگی مواجه است/سردشت رکورددار بارندگی/ تکاب و چالدران سردترین شهرهای استان

با خروج سامانه بارشی پیش بینی شده از 15 تا 17 آذر در آذربایجان غربی، بارشهای مناسبی در بیشتر نقاط رخ داد و متعاقب آن دمای استان بشدت کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی، پس از پایان فعالیت سامانه بارشی اخیر که از قبل طی اطلاعیه شماره ۳۵ و نیز اخطاریه شماره ۱۲ این اداره کل پیش بینی و اطلاع رسانی شده بود، از ۱۵ تا ۱۷ آذر، در بیشتر نقاط استان بارشهای مناسبی به وقوع پیوست؛ به طوریکه مطابق پیش بینی ها، مجموع بارشها در جنوب استان بیشتر از سایر مناطق بود و در این مدت سردشت با مجموع ۳۳ میلیمتر، رکورددار بارندگی شد. همچنین در اشنویه ۲۷ و پیرانشهر نیز ۲۶ میلیمتر بارندگی به ثبت رسید. این در حالی است که مجموع بارندگی این سیستم در فرودگاه ارومیه، ۶/۴ میلیمتر گزارش شده است.
بر اساس این گزارش و متعاقب خروج سامانه از استان، دما در همه نقاط بشدت کاهش یافت که حداقل دما در شهرهای تکاب و چالدران را به ۱۱ درجه زیرصفر رساند. دمای هوا در اشنویه به ۱۰- و در ارومیه نیز به ۹- رسید. با این توصیف و مطابق پیش بینی قبلی، میانگین کاهش دمای استان 10 درجه سلسیوس گزارش شده است.
گفتنی است، با وجود بارشهای مناسبی که در روزهای گذشته در کل استان رخ داد، از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون، در مجموع بارشها تقریبا در حد مدت مشابه سال گذشته بوده ولی نسبت به نرمال دراز مدت، آذربایجان غربی با ۲۲ درصد کاهش بارندگی مواجه است.

 

 

 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.