صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 ارومیه برای دومین روز پیاپی سردترین مرکز استان در سطح کشور

با فراگیر شدن یخبندان و نفوذ هوای سرد، باز هم ارومیه با ۸ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان آذربایجانغربی، با عبور سیستم بارشی چند روز قبل و ریزش هوای سرد به نوار شمالی و غرب کشور، دما در غالب این نقاط کاهش محسوس پیدا کرده و به زیر صفر رفت.
هرچند در هفته های گذشته نیز بیشتر نواحی شمالغرب و غرب کشور دماهای زیرصفر را تجربه کرده بودند اما از این موج سرما می توان به عنوان اولین موج یخبندان فراگیر پاییزی در این نواحی یاد کرد؛ چراکه نفوذ این هوای سرد، با عبور موج زودگذر بارشی که مناطقی از استان آذربایجانغربی به ویژه نقاط مرتفع را سفید پوش نمود، همراه بود و همین بارش برف بر شدت سوز این سرمای پاییزی افزود.
این گزارش حاکی است که طی شب گذشته و بامداد امروز، دما در بیشتر شهرهای شمالغرب و غرب کشور به زیر صفر رفت، به طوریکه ارومیه برای دومین روز پیاپی و با ۸ درجه زیرصفر، سردترین مرکز استان و حتی سردترین شهر در آذربایجانغربی بود.
براساس دماهای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی آذربایجانغربی، طی شب گذشته و بامداد امروز درجه حرارت حداقل در همه شهرهای استان به زیرصفر رفته و یخبندان پاییزی از شمال تا جنوب استان را فراگرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.