صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

 آذربایجانغربی سردترین استان در شب گذشته و بامداد امروز

 طی شب گذشته و بامداد امروز یخبندان آذربایجانغربی را فراگرفت و چالدران با ۸ درجه زیرصفر سردترین شهر کشور و ارومیه با ۴ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان آذربایجانغربی، با عبور سیستم بارشی چند روز قبل و ریزش هوای سرد به نوار شمالی و غرب کشور، دما در غالب این نقاط کاهش محسوس پیدا کرده و به زیر صفر رفت.
هرچند در هفته های گذشته نیز بیشتر نواحی شمالغرب و غرب کشور دماهای زیرصفر را تجربه کرده بودند اما از این موج سرما می توان به عنوان اولین موج یخبندان پاییزی در این نواحی یاد کرد؛ چراکه نفوذ این سردی هوا، موج زودگذر بارشی نیز به همراه داشت که بیشتر مناطق در استان آذربایجانغربی به ویژه نقاط مرتفع را سفید پوش نموده که بر شدت سوز این سرمای پاییزی افزوده است.
این گزارش حاکی است که طی شب گذشته و بامداد امروز، دما در بیشتر شهرهای شمالغرب و غرب کشور به زیر صفر رفت، به طوریکه چالدران با ۸ درجه زیرصفر سردترین شهر کشور و ارومیه نیز با ۴ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان بود.
همچنین دما در شهرهای شمالی آذربایجانغربی نیز به زیر صفر رفت و ماکو و خوی در سردترین ساعت به ۱ درجه زیرصفر رسیدند. این درحالی است که در مرکز استان، دمای سلماس تا ۲ درجه زیرصفر پایین آمد.
اما در جنوب آذربایجانغربی شاهین دژ و میاندوآب در سردترین ساعت دمای ۲ درجه زیرصفر را تجربه کرده، دمای اشنویه و تکاب تا ۱ درجه زیرصفر رفت و پیرانشهر، سردشت و نقده دمای صفر را داشتند.
بر همین اساس استان آذربایجانغربی در شب گذشته و بامداد امروز، سردترین استان در سطح کشور بود.

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.