صفحه اصلي         نحوه تماس با ما        نقشه سايت

 

 

تداوم جلسات توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) اصلی ترین برنامه های هواشناسی آذربایجان غربی


در راستای تداوم برنامه عملیاتی توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) کشاورزی در سال 1396، جلسه تهک کشاورزی با دعوت از روسای مراکز خدمات و کارشناسان باغبانی جهادکشاورزی شهرستان ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجانغربی، در این جلسه که به مدیریت نصرت ا.. شیخ محمدی معاون توسعه و پیش بینی و نیز با حضور اعضای کمیته هواشناسی در روز شنبه مورخ 96/6/11 در سالن اجتماعات دکتر گنجی اداره کل برگزار گردید، در راستای ظرفیت سازی و نیز تحلیل سال زراعی جاری و هماهنگی و آمادگی برای مدیریت زراعی سال زراعی آتی، بحث و تبادل نظر شد. در این نشست، تورج جدیدی "دبیر تهک کشاورزی استان"، ضمن بیان نقش و اهمیت هواشناسی کشاورزی در تامین امنیت غذایی و زیستی، آب و هوا را یکی از عوامل مهم رشد گیاهان و موثر در تولید و عملکرد محصولات کشاورزی دانست و در ادامه خاطر نشان کرد: "چنانچه از اطلاعات جوی آگاهی و توجه کافی وجود نداشته باشد، توفیق چندانی حاصل نخواهد شد چرا که ثابت شده در بیشتر موارد بازده کم محصولات کشاورزی نتیجه عدم توجه و ناتوانی در ایجاد شرایط متعادل جوی است." جدیدی در ادامه تحلیلی مبسوط از پیش بینی های فصلی، خشکسالی، مقایسه بارش و دمای سال زراعی 96-95 با سال گذشته و نرمال بلند مدت پرداخت. وی همچنین معرفی تهک کشاورزی و فعالیت های انجام شده این سامانه در استان آذربایجان‌غربی را از اولویتهای برنامه هواشناسی اعلام و در این زمینه و بمنظور آشنایی تعداد محصولات تحت پوشش تهک این استان را ده مورد اعلام کرد.در ادامه جلسه روسای مراکز خدمات کشاورزی ضمن استقبال از سامانه تهک، علاقه مندی خود را به منظور ارسال پیش بینی ها و توصیه های هواشناسی کشاورزی در حد امکانات موجود اعلام داشتند.
در پایان جلسه نظرات کارشناسان دعوت شد اخذ و به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان آذربايجان غربي می باشد و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با ذکر منبع از  آن استفاده نمایند.